NÁSTROJE TITÁNŮ
699.00 Kč519.00 KčNÁVYKY A TAKTIKY VÝJIMEČNÝCH OSOBNOSTÍ, MILIARDÁŘŮ A SVĚTOVÝCH IKON
Autor světových i českých bestsellerů Tim Ferriss dva roky zpovídal osobnosti, které ve svých oborech dosahují špičkových výkonů – od hollywoodských hvězd a vítězů olympiád až po legendy Silicon Valley. Z rozhovorů, které si jako podcasty stáhly desítky milionů lidí, pak vydestiloval sbírku praktických life-hacků, které nenajdete nikde jinde.
„Nepokládám se za publicistu, vidím sám sebe jako experimentátora,“ vysvětluje Ferriss. „Když si něco nemůžu vyzkoušet a výsledky využít v chaotické realitě každodenního života, nezajímá mě to… Knihu jsem původně psal jako poznámkový blok s účinnými recepty pro sebe samého. Změnila mi život a doufám, že ho změní i vám.“
MIMO JINÉ ZJISTÍTE:
Jaké psychologické triky používal Arnold Schwarzenegger, aby rozhodil své soupeře. Co jsou nejlepší nástroje pro usnutí a spánek podle neurologa a inovátora Adama Gazzaleye. Jak vytěžit maximum z minima jako režisér Robert Rodriguez. Jak klást ty správné otázky jako spisovatel a novinář Malcolm Gladwell. Jak překonat tvůrčí krizi podle hudebního producenta Ricka Rubina. Titáni vám také prozradí: Jakou nejlepší investici peněz, času nebo energie udělali. Proč jsou životní cíle pro lůzry a proč mají vítězové raději „systém“. Jak hacknout Kickstarter, co je to „zákon tisíce skutečných fanoušků“ a jak vás dovede k marketingo-vému úspěchu. Proč fungují afirmační rituály a kdo je s úspěchem používá. Jak nervově labilní superhrdinové překonávají stres, nervozitu a pesimistické myšlenky.
O AUTOROVI
Timothy Ferriss je autorem bestsellerů Čtyřhodinový pracovní týden, Čtyřhodinové tělo a Čtyřihodinový šéfkuchař, ale především neúnavným experimentátorem a hledačem těch nejefektivnějších cest k cíli. Jak se nejrychleji, nejsnadněji a nejzábavněji naučit jakýkoli jazyk, špičkově vařit, vydělávat peníze nebo tančit tango s nejvíce otočkami za minutu na světě? To jsou otázky, které „lidského pokusného králíka“ Ferrisse vždy zajímaly. Tim je označován za jednoho z „nejinovativnějších lidí v byznysu“ a podle Forbesu jeho jméno patří k těm, „která musíte znát“. Zařadil se mezi první investory a poradce společností Uber, Shopify, Alibaba a dalších. Podcast The Tim Ferriss Show mu vysloužil přezdívku „Oprah Winfreyová zvukových podcastů“; Timův blog www.fourhourblog.com má každý měsíc přes milion čtenářů a jeho účet na Twitteru @tferriss je podle webu Mashable jedním z pěti „povinně sledovaných“ účtů pro podnikatele. Od roku 2003 je Tim hostujícím přednášejícím na Princetonské univerzitě. Žije v San Francisku.
SPOTIFY
369.00 Kč295.00 KčPříběh inovátorů, kteří porazili Apple, Google i Amazon
Vzpomínáte na dobu, kdy hudební průmysl krachoval? Na přelomu tisíciletí klesaly prodeje CD nosičů o miliardu dolarů ročně, hudba se sdílela z pirátských stránek a situaci nezachránil ani iTunes. Velké hudební společnosti byly v krizi. V té době se mladý počítačový nerd ze stockholmského předměstí spojil se zámožným společníkem, aby uskutečnili vizi, která změnila hudební průmysl. Spotify vypráví příběh Daniela Eka, Martina Lorentzona a startupu, z něhož se stal největší světový hráč v oblasti streamování hudby. Popisuje obtížnou cestu hledání investorů, přemlouvání nahrávacích společností k poskytnutí licencí, boj s konkurencí, odpor Stevea Jobse, mnoho ztrátových let, ale i nadšení posluchačů z nových funkcí a playlistů. V neposlední řadě pak vstup společnosti na burzu. Spotify vždy charakterizovala kultura mlčení – smlouvy s nahrávacími společnostmi se nezveřejňovaly a zaměstnanci podepisovaly dohody o mlčenlivosti. Navzdory tomu se autorům podařilo vyzpovídat desítky insiderů z řad bývalých zaměstnanců a členů představenstev, mluvili s investory i s osobnostmi hudebního průmyslu a vedle novinových článků, rozhovorů a veřejných vystoupení čerpali z účetních závěrek, seznamů akcionářů a interních dohod. Výsledkem je inspirativní příběh o tom, že když má někdo jasnou vizi, mimořádnou houževnatost a velké sny, dokáže konkurovat i největším technologickým gigantům světa. Řekli o knize „Čím to je, že Švédsko vyprodukovalo tolik inovací v oblasti digitální hudby? Proč se právě tady zrodila firma Spotify, dodnes vzdorující všemocnému Applu? Dva vynikající švédští novináři líčí vzestup společnosti, která proměnila moderní hudbu, nejen jako strhující příběh ze světa byznysu, ale také jako lekci z technologické geopolitiky. Rafinovaný a rozhodný Daniel Ek ze Spotify ukazuje, proč Silicon Valley nemusí vždycky vyhrát.“MYŠLENÍ, RYCHLÉ A POMALÉ
599.00 Kč479.00 KčDaniel Kahneman, psycholog, držitel Nobelovy ceny za ekonomi, nás v průlomové práci, označované Nassimem Talebem za stejně významné dílo, jakým byl kdysi Freudův „Výklad snů“, seznamuje se dvěma systémy, které řídí to, jak přemýšlíme a jak se rozhodujeme. Systém 1 je rychlý, intuitivní a emocionální. Systém 2 je pomalý, váhavý a logický.
Poutavý průvodce myslí nás v této čtivé knize vtahuje do dialogu o tom, jak přemýšlíme, a přitom odhaluje, v kterých situacích můžeme a kdy naopak nesmíme věřit své intuici (Systém 1) a také kdy a jak čerpat z přínosu pomalého myšlení (Systém 2). Nabízí praktické i poučné poznatky o tom, jak vznikají naše rozhodnutí v pracovním i osobním živote – a hlavně, jak se vyvarovat chyb. Jak sám Kahneman říká v jednom ze svých rozhovorů: „Ano, život lze žít inteligentněji a zdá se, že je tento způsob života lepší“.NASADIT VLASTNÍ KŮŽI
389.00 Kč358.00 KčTalebova zatím nejprovokativnější a zároveň nejpraktičtěji zaměřená kniha navazuje svým záběrem na bestsellery Černá labuť a Antifragilita. Autor znovu definuje, co znamená rozumět světu, být úspěšný ve své profesi, být prospěšný férové a spravedlivé společnosti nebo odhalit nesmysl. Citacemi od Chamurappiho přes Seneku až k Donaldu Trumpovi dokládá, že základním atributem hrdinů, světců a úspěšných lidí je ochota riskovat. Bez skrupulí problematizuje hodnotu zažitých ikon úspěchu: vojevůdců, bohatých investorů či hlasatelů náboženské víry. “Jestliže se těšíte výsadám, musíte zároveň podstupovat určité riziko a nenechávat cenu za vlastní chyby platit ostatní,” říká Taleb.
Kniha Nasadit vlastní kůži se věnuje čtyřem tématům:
nejistotě a spolehlivosti poznání neboli detekci hovadin,
symetrii lidského konání, tedy férovosti, spravedlnosti,
odpovědnosti a vzájemnosti,
sdělování informací v obchodním styku
a racionalitě v komplexních systémech a ve skutečném světě.
Tato kniha se celá točí kolem skutečnosti, že v reálném světě se od sebe jen obtížně odděluje mravnost na jedné straně od kompetentnosti na straně druhé.
Skryté asymetrie v každodenním životě
Autor si pokládá otázky jako: Čím to, že dnes máme víc otroků než v dobách starověkého Říma? Proč si vybrat chirurga, který nevypadá jako chirurg? Proč nás historikové matou, když píší o válkách, nikoli o dobách míru? Jak to, že se nám kandidáti na politické funkce s jasně pokřiveným charakterem jeví skutečnější než byrokraté s bezvadným životopisem? Proč uctíváme Hannibala? Čím to, že firma zkrachuje, jakmile do ní nastoupí profesionální manažer s cílem jí prospívat? Jak by měla být řízena diplomacie? O jakou hloubkovou logiku se opírá přijímání rizika?
FIRMY, KTERÉ SE ROZHODLY BÝT SKVĚLÉ
429.00 Kč373.00 KčPřeklad bestselleru GREAT BY CHOICE
Deset let po celosvětově úspěšném bestselleru „Jak z dobré firmy udělat skvělou“ přichází Jim Collins s dalším průkopnickým dílem, ve které si klade otázku, proč některé firmy v nejistých časech nebo dokonce v chaosu prosperují, zatímco jiné strádají? Na základě devítiletého výzkumu podpořeného důkladnou analýzou a naplněného poutavými příběhy Collins a jeho kolega Morten Hansen představují principy budování skvělé firmy v nepředvídatelném, bouřlivém a rychle se měnícím prostředí.
Tato kniha je klasický Collins: polemizující, empirický a povznášející. Spolu s Hansenem přesvědčivě ukazují, že i v nejistém a chaotickém světě je dosažení úspěchu otázkou volby, nikoliv náhody.
JAK VYBUDOVAT TRVALE ÚSPĚŠNOU FIRMU
469.00 Kč408.00 KčÚspěšné návyky vizionářských společností – překlad bestselleru Built to Last
Co odlišuje skutečně výjimečné a trvale úspěšné firmy od jejich konkurence? Jaké společné postupy tyto významné firmy po celou dobu své existence uplatňují? Odpověď najdete v českém vydání bestselleru Built to Last!
Stejně jako u prvního bestselleru Jak z dobré firmy udělat skvělou (Good to Great) Jim Collins se spoluautorem vycházejí z podrobného průzkumu vybraných společností. Autoři se zaměřili na osmnáct skutečně výjimečných a dlouhodobě úspěšných firem a každou porovnávali s jedním z jejich největších konkurentů. Společnosti zkoumali od úplných začátků přes všechny etapy vývoje až po současnost – ať už šlo o malé firmy, středně velké podniky či velké korporace.Kniha nabitá stovkami příkladů nabízí praktické koncepty, které mohou být aplikovány manažery a podnikateli na všech úrovních. Poskytuje mistrovský plán pro vybudování organizací, které budou trvale prosperovat nejen v tomto století, ale i dlouho po něm.
TAJEMSTVÍ SKVĚLÝCH PREZENTACÍ STEVA JOBSE
349.00 Kč304.00 KčJak si získat každé publikum
Světově populární prezentace Steva Jobse, zakladatele a ředitele společnosti Apple, jsou považovány za zlatý standard prezentací. Tato kniha vám krok za krokem přesně ukáže, jak můžete techniky Steva Jobse využít při svých vlastních vystoupeních. Autor knihy, komunikační expert Carmine Gallo, prostudoval a analyzoval nejlepší ze všech Jobsových vystoupení a nyní nabízí podrobné příklady a techniky a odkrývá tajemství úspěšných prezentací, které fungují kdykoliv a kdekoliv. Budete překvapeni, jak je snadné prodat své myšlenky, sdílet entuziasmus a ohromit a získat si publikum tak, jak to dokázal Steve Jobs.
Steve Jobs si svým jedinečným komunikačním stylem a šoumenstvím vždy dokázal zcela podmanit jakékoli publikum, ať už představoval nový iPhone nebo vedl úvodní prezentaci na konferenci Applu. Ve svých prezentacích se Jobs neomezoval na předávání informací, ale vyprávěl také příběhy, barvitě líčil své nápady a představoval své vize. Divákům tak dokázal nabídnout nezapomenutelný zážitek, kterým si je naprosto získal. Stejného úspěchu ale můžete dosáhnout i vy! V knize se dozvíte například:
jak vytvořit strhující příběh, o nějž by se vaše značka mohla opřít,
jak odpovědět na tu nejdůležitější otázku potenciálních zákazníků,
jak představit konkrétní vizi, kterou si publikum zapamatuje,
jak vdechnout uváděným číslům život,
jak nabídnout nezapomenutelný zážitek,
jak navrhnout vizuálně působivé slajdy,
jak ovládnout pódium,
jak dosáhnout dojmu uvolněnosti a přirozenosti,
jak efektivně zkoušet,
jak si prezentaci užít.V každé kapitole objevíte nástroje a strategie, které můžete uplatnit už ve své příští prezentaci. Jít ve stopách Steva Jobse není snadné, jakmile však začnete jeho techniky využívat v praxi, vaše prezentace se každému publiku nesmazatelně vryjí do paměti.
STOLETÍ MIROSLAVA ZIKMUNDA
598.00 Kč499.00 KčBouřlivé dějiny dvacátého století očima muže, který poznal celý svět.
Tato kniha není životopisem Miroslava Zikmunda. Je to pozvánka do světa pověstného archivu. Je to posezení u stolu s Miroslavem Zikmundem. Nalejete si hlteček slivovice do kameniny anebo sklenku těžšího, plnějšího červeného vína, takhle to děláváme my. Můžeme vás ujistit, že za každým příběhem se kromě jiného skrývá i konkrétní debata, kterou jsme vedli a která uváděla témata v souvislosti. Je to vstupenka do lunaparku jménem život (anebo dějiny), kde si sednete tu na horskou dráhu, tu do domu hrůzy, jindy vás odnese tobogán jménem náhoda. Půjdete s námi po stopách vzniku filmu Století Miroslava Zikmunda, po stopách života Miroslava Zikmunda a tím i po mezních situacích celé naší republiky. Jak Miroslav Zikmund říká: „Byl jsem zplozen ještě za Rakouska-Uherska a narodil se do prvních dnů republiky. Proto ji celý život považuji za svého o krapátek staršího bráchu.“
Kniha obsahuje dosud nepublikované informace, včetně úryvků z prvního, nikdy nevydaného cestopisu, dobové fotografie a ilustrace Elišky Chytkové.
Vydejme se napříč dějinami a nechme si vyprávět příběh minulého století mužem, který jej zažil…
Oceněno 1. místem v kategorii Nejkrásnější kniha v rámci festivalu GO KAMERA 2018.
CTNOST SOBECTVÍ
348.00 Kč279.00 KčCtnost sobectví? Ctnost?? Sobectví???
“V průběhu staletí plných soužení a pohrom, které způsobila vaše morální pravidla, jste naříkali, že se tato pravidla nedodržují a že všechno soužení je trestem za jejich porušování, že lidé jsou příliš slabí a sobečtí na to, aby prolévali všechnu krev, kterou si tato pravidla žádají. Prokleli jste člověka, prokleli jste existenci, prokleli jste tuto planetu, ale nikdy jste se neodvážili zpochybnit svůj morální systém. … Naříkali jste, že je ušlechtilý, ale že lidská přirozenost není dost dobrá na to, aby jej mohla uplatňovat. A nikdo se nepozastavil, aby položil otázku: Dobrá? – A na základě jakého měřítka?”
“Ano, nacházíme se skutečně v éře mravní krize. … Váš morální systém dospěl ke svému vrcholu, ocitl se ve slepé uličce na konci své cesty. Chcete-li dále žít, musíte se k morálce nikoli vrátit … ale objevit ji.”
Sobectví – ctnost? Jak může někdo něco tak neuvěřitelného vůbec vyslovit? Americká filozofka a spisovatelka Ayn Randová (bestsellery Atlasova vzpoura a Zdroj) zvolila právě tento provokativní titul své knihy, protože chce světu něco radikálního sdělit. Jejím cílem je odstranit po dlouhá staletí nahromaděné nánosy pojmového chaosu, který zničil jeden z nejdůležitějších pojmů našeho slovníku.
Učili vás celý život, že sobectví, egoismus, je zlem? Že vzorem morálky je ten, kdo se obětuje, tedy altruista?
Myslíte si, že jednat sobecky znamená chovat se bezohledně na úkor ostatních a nikdy nikomu nepomoci?
A zamysleli jste se nad tím, proč se každý mocichtivý politik, natož diktátor, vždy zaštiťoval altruistickou morálkou, a nikoli egoismem? Proč každý, kdo chtěl ovládat druhé, vyzýval k obětování se “veřejnému zájmu” a “společenskému prospěchu”? Všímáte si, jak nás intelektuálové, učitelé, celebrity a politici dnes a denně, na každém kroku, v každé druhé větě vyzývají k “solidaritě”? Napadlo vás, že pojem solidarita byl již dávno zničen a stalo se z něj klišé, za nímž se ve skutečnosti skrývá apel na sebeobětování? Obětování vašich cílů, vašich hodnot, vašeho osobního štěstí?
Pokládáte si někdy otázku, proč je politika tak hanebná, zoufale hloupá a zkorumpovaná? Není to kvůli politikům, nýbrž těm, kdo je volí. Problém je v myšlení lidí. Lidé odmítli sobectví a místo něj přijali obludnou morálku sebeobětování.
A co když existuje morálka, která neznamená obětování ostatních sobě, ale ani sebe sama ostatním?
Morálkou nesobectví, tedy sebeobětování, se nikdo důsledně neřídí, protože je nepraktická. Nelze podle ní žít, protože se příčí lidské přirozenosti. Nikdo si však nikdy nedovolil ji principiálně zpochybnit a odsoudit ji. Ayn Randová tento historický krok konečně učinila. Především ale ukázala, co je sobectví. Poprvé v dějinách lidstva tomuto pojmu dala správný, racionální obsah.
ZDROJ
499.00 Kč479.00 KčSlavný román americké autorky přináší příběh architekta Howarda Roarka, jehož nezávislé myšlení, racionalita a nezlomná sebedůvěra jej přivedou do konfliktu s iracionální společností. Je iracionální společnost nějakou fikcí? Stačí se podívat kolem sebe, abychom zjistili, že není.
Ayn Rand takovou společnost viděla kolem sebe již před mnoha desítkami let.
Vyplatí se člověku dělat cokoli, co od něj společnost očekává, nebo se má řídit svými racionálními zásadami?
Je souhlas ostatních měřítkem správnosti a úspěchu lidského jednání?
Dosahuje dlouhodobého štěstí člověk, který zradí vlastní já, aby si získal přízeň svého okolí, nebo ten, který žije pro své vlastní ideály?
Tato kniha není pro cyniky. Je pro čtenáře, kteří neztratili přesvědčení, že lidé mohou na sobě pracovat, změnit se a být lepšími než byli. Je pro čtenáře, kteří nepřestali věřit, že dobro existuje a že ideály existují, lze o ně usilovat, a dosáhnout jich. Lidé mohou měnit své myšlení, a to i zcela zásadně. Proto má smysl se těmi ideály inspirovat a hodně přemýšlet, proč je ideálem právě to a ne něco jiného.
Myslíte, že takový román nemůže být romantický? Nechte se překvapit.